Buralarda aramak istiyorum

13 Aralık 2010 Pazartesi

Ekran kartı arıyor(d)um

Yaklaşık 5 yıldır kullandığım bilgisayarımda geniş çaplı bir revizyon yaptım.
Eskisi AMD sempron 3000+ 64 bit işlemcili, AGP 8x destekli idi.
Zaman içince f5200 olan ekran kartını 9600 pro'ya ve 512 mb olan belleğini 1,5 gb'a yükselttim fakat bir yerde yatırım tıkanmaya başladı. Bellek DDR400, GPU da AGP8x ki bunları yükseltmek hem maliyetli hem de artık bunlara göre parça bulmak zor.
Uydunet için 2.el modem almaya gittiğim bir bilgisayarcıya bunu söylediğimde önüme pat diye anakart+işlemci+ram'den oluşan bir set koyuverdi.
Anakartım Gigabyte ..s2p, işlemci çift çekirdek Athlon 4000+, Ram 2gb.
Bu paketi 150 tl'ye aldım. Ucuz gibi düşünüyordum, normalmiş meğer.
Ekran kartı hariç kalan ne varsa bende vardı zaten.
Aldım, kurdum. Tümleşik ekran kartı ile nereye kadar gidilebilir ki :)
Ben de ekran kartı aramaya başladım.
PCLabs ekran kartı rehberleri hatmettim, forumda tartıştım.
Aslında almam gereken kart minimum gt220 ve performans için ideal olarak da 9600 gt idi. 2.el sitesinden 9600 gt'yi 90 tl gibi uygun bir rakama da buldum (sıfırı 165 tl gibi başlıyor).
Bunu yaparken aklıma getirmediğim şey güç kaynağımın ekran kartına ne kadar yeteceği idi. Danıştığım kişiler 300 watt güç kaynağının yetmeyeceğini söyleyince istemeyerek bunları almaktan vazgeçtim. Zira 450 w düzgün güç kaynağı 80 tl civarı başlıyor. zaten ekran kartıyla birleştirince bir ps2 yapıor ki ps2 daha mantıklı oluyordu o zaman ve ben o kadar para da vermek istemiyordum ps2 de almak istemiyordum.
N'aptım?
Giriş seviyesi bir ekran kartına karar verdim. Düşük güç tüketimi ve ortalama Need for Speed kabiliyeti ile bana yeteceğini düşünüyorum.
2. el sitesinden az önce biriyle 60 tl'lik sapphire hd4350 için anlaştım. Şöyle ki eski sistemimden çıkardığım 9600 pro ekran kartı + 30 tl vereceğim.
Duruma bakılırsa benim için makul. Satanın da agp slotu ve pci-e ekran kartına bakılırsa onun için de makul. Yarın takası yapacağız. Bakalım ne olacak.

Hiç yorum yok: